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lunes, 14 de septiembre de 2020

Entrevista de Marco Tosatti con Mons. Carlo Maria Viganò


TRADUCCIÓN AL ESPAÑOL DE LA ENTREVISTA DE MARCO TOSATTI A MONS. VIGANÒ.  Puede verse también en Adelante la Fe



Marco Tosatti: Excelencia, usted fue nuncio en Estados Unidos, una realidad que por lo tanto conoce muy bien. El candidato demócrata, Joe Biden, dice ser católico, pero está a favor del aborto hasta el noveno mes y del matrimonio entre personas del mismo sexo. ¿Es posible entonces ser católico, y a nivel oficial, es decir, con opciones políticas y públicas, oponerse a la enseñanza de la Iglesia, y no en elementos secundarios, sino en cuestiones vitales?

Su Exc. Mons. Carlo Maria Viganò: La pregunta que me haces, querido Tosatti, requiere una respuesta articulada, pero ante todo requiere una reflexión seria y el reconocimiento lúcido de las responsabilidades de quienes crearon las condiciones para llegar a la situación actual.

Era el 22 de septiembre de 2015, el día de la llegada del Papa Francisco a Washington, con motivo de su viaje apostólico a Estados Unidos. Durante la cena en la Nunciatura, a la que asistieron algunos miembros del séquito papal, le dije al Papa Francisco: "Creo que en la historia de los Estados Unidos nunca ha habido una Administración con tantos católicos en la cima: el vicepresidente Joe Biden, el secretario". de estado John Kerry, la presidenta del Congreso Nancy Pelosi. Los tres se declaran ostentosamente católicos, abortistas, a favor del matrimonio entre homosexuales y la ideología de género en desafío a las enseñanzas de la Iglesia. ¿Cómo se puede explicar esta contradicción? "Y agregué: "Un jesuita, el padre Robert Frederick Drinan, SJ del Boston College, se desempeñó como representante del estado de Massachusetts en la Cámara de Representantes en Washington durante diez años, de 1971 a 1981. El padre Drinan fue uno de los más acérrimos defensores y promotores del aborto!". El Papa Francisco no reaccionó en lo más mínimo, como tampoco reaccionó el 23 de junio de 2013 cuando, respondiendo a una pregunta específica suya, le revelé quién era realmente el Cardenal McCarrick.

Otro jesuita, el Padre Vincent O'Keefe, sj (a quien Bergoglio, como Provincial de la Compañía de Jesús, no puede dejar de conocer, habiendo sido O'Keefe Vicario General del Padre Arrupe) como Presidente de la Universidad de Fordham, junto con el entonces rector de la Universidad de Notre Dame, el padre Theodore M. Hesburgh, organizó en 1967, dos años después de la clausura del Consejo, una reunión de todos los presidentes de las universidades católicas americanas de Estados Unidos en Land O'Lakes en Wisconsin, durante la cual firmaron un documento, conocido como la Declaración de Land O 'Lakes , que declaró la independencia de sus universidades y colegiosCatólicos de todas las autoridades y de todos los vínculos de fidelidad al Magisterio de la Iglesia. Este documento, que denuncié enérgicamente en un Informe mío a Bergoglio y a los Dicasterios romanos competentes, tuvo consecuencias devastadoras para la Iglesia y para la sociedad civil de los Estados Unidos.

No es de extrañar, por tanto, que la formación de cientos de miles de jóvenes católicos, algunos de los cuales luego se convirtieron en líderes políticos, condujo a esta traición al Evangelio, cuyas desastrosas consecuencias vemos hoy. No en vano, Theodore McCarrick, entonces presidente de la Universidad Católica de Puerto Rico, estuvo entre los firmantes de ese documento de rebelión.

MT: Su análisis, por tanto, no se detiene en una observación del fenómeno actual, sino que se remonta a causas remotas, detrás de las cuales hay una mente que ha planificado un proyecto a largo plazo.

CMV: Lo que quiero enfatizar es la estrecha conexión entre la rebelión del clero ultraprogresista - jesuitas a la cabeza - y la formación de generaciones de católicos, conformados según la ideología modernista, que se fusionaron en el Concilio, que sirvió de premisa no solo para 1968. en el ámbito político, sino también para la revolución doctrinal y moral en el ámbito eclesial. Sin el Vaticano II ni siquiera hubiéramos tenido la revolución estudiantil que cambió radicalmente la vida del mundo occidental, la visión de la familia, el papel de la mujer, el concepto mismo de autoridad.

En definitiva: la responsabilidad de esta traición a los políticos autodenominados  católicos recae íntegramente en el clero infiel, laico y regular, subordinado a la ideología modernista, y en la Jerarquía que no ha sabido ni querido intervenir con la debida firmeza para evitar este incalculable daño al conjunto del cuerpo social. En este sentido, estado profundo e iglesia profunda evidentemente actuaron en concierto, con el objetivo de desestabilizar científicamente tanto el orden civil como el eclesiástico. Hoy tenemos la oportunidad de comprender la situación actual y es una vez más tarea de la Autoridad hacer todo lo posible para detener esta carrera hacia el abismo: la Santa Sede y la Conferencia Episcopal de los Estados Unidos (USCCB) tienen el deber de llamar a la obediencia. tanto a los clérigos rebeldes como a los laicos a quienes todavía siguen engañando e incluso apoyando públicamente.

MT: ¿Cree que es necesaria una intervención autorizada de los obispos, para un llamado a la coherencia sobre principios no negociables?

CMV: Cuando la Congregación para la Doctrina de la Fe emitió instrucciones muy claras sobre la exclusión de los políticos católicos, inconsistentes con la enseñanza de la Iglesia, de la Sagrada Comunión, fue el mismo McCarrick, junto con el Arzobispo Wilton Gregory, entonces presidente de la USCCB, quien trabajó para evitar que se apliquen en los Estados Unidos. La corrupción moral y la desviación doctrinal están intrínsecamente ligadas, y para curar eficazmente estas heridas del cuerpo eclesial es fundamental actuar en ambos frentes. Si esta diligente intervención no se lleva a cabo, los obispos y los líderes de la Iglesia responderán ante Dios por la traición a su tarea de pastores.

MT: ¿Cómo ve una relación entre el Consejo y la protesta estudiantil?

CMV: Es innegable, incluso sólo desde el punto de vista histórico y sociológico, que existe una relación muy estrecha entre la revolución conciliar y los sesenta y ocho. Los mismos protagonistas del Vaticano II lo admiten, entre los que destaca Joseph Ratzinger:

«La adhesión a un marxismo anárquico y utópico […] fue apoyada en la vanguardia por muchos capellanes universitarios y asociaciones juveniles, que vieron florecer las esperanzas cristianas. El hecho dominante se encuentra en los sucesos de mayo de 1968 en Francia. Dominicos y jesuitas estaban en las barricadas. La intercomunión realizada durante una Misa ecuménica en apoyo de las barricadas fue considerada una especie de hito en la historia de la salvación, una suerte de revelación que inauguró una nueva era del cristianismo ”. (1)

Uno de los expertos del Consejo, el padre René Laurentin, escribe:

«Las peticiones del movimiento de mayo de 1968 coincidieron en gran medida con las grandes ideas del Concilio, en particular la Constitución conciliar sobre la Iglesia y el mundo. Ya el Vaticano II fue en cierta medida el desafío de un grupo de obispos contra la Curia, que intentaba crear un concilio institucionalmente prefabricado ». (2)

Y el teólogo argentino Padre Álvaro Calderón afirma:

“Si hay algo que llama inmediatamente la atención de cualquiera que estudie el Concilio Vaticano II es el cambio liberal en el concepto de autoridad. El Papa se despojó de su autoridad suprema en favor de los obispos (colegialidad); los obispos se despojaron de su autoridad en favor de los teólogos; los teólogos renunciaron a su propia ciencia en favor de la escucha de los fieles. Y la voz de los fieles no es más que fruto de la propaganda ». (3) Esta visión es ampliamente afirmada con orgullo también en el frente progresista (4) , que en 1968 vio cumplidas las mismas demandas de la revolución conciliar. Esto es confirmado por Mons. Jacques Noyer, obispo emérito de Amiens:

«Estoy convencido de que el espíritu que inspiró la preparación, celebración y ejecución del Concilio Vaticano II es una gran oportunidad para la Iglesia y para el mundo. Es el Evangelio ofrecido a los hombres de hoy. En profundidad, mayo de 1968 fue un movimiento espiritual, incluso místico, acorde con el sueño del Concilio ». (5)

Sin el "visto bueno" de la Iglesia, el mundo nunca hubiera aceptado ni siquiera hecho suyas las instancias de rebelión del movimiento estudiantil. Más allá de las Actas del Concilio, fue precisamente el espíritu del Vaticano II el que marcó el fin de la sociedad jerárquicamente constituida, de los valores tradicionales comunes al mundo occidental: hasta entonces, conceptos como autoridad, honor, respeto por los ancianos, espíritu de mortificación y se compartía el servicio, el sentido del deber, la defensa de la familia y de la patria y, aunque en forma debilitada respecto al pasado, se practicaba.

Viendo que la Iglesia católica, faro de verdad y civilización de las naciones, había abierto sus puertas al mundo, no dudó en deshacerse de su gloriosa herencia, llegando a revolucionar la liturgia y diluir la moral, era para las masas. una señal inequívoca, una especie de aprobación de la agenda que en ese momento aún no se atrevía a revelarse del todo, pero de la que se captaban todos los signos distintivos. La Iglesia y la sociedad fueron destruidas, la autoridad civil y religiosa se vio comprometida, el matrimonio y la familia fueron desacreditados, el amor a la patria y el sentido del deber ridiculizados o acusados ​​de fascismo. ¡En el silencio de una Jerarquía intrigante! Aquellos que, como yo, ingresaron al seminario inmediatamente después del concilio,

No puede haber ninguna duda sobre esto. Si éste no fuera el caso, no explicaría la financiación sustancial que organizaciones globalistas como la Sociedad Abierta Soros han destinado a las actividades de la Compañía de Jesús y presumiblemente a otras entidades católicas. (6) Todas las premisas resumidas con el Vaticano II y con la revolución estudiantil las encontramos hoy coherentemente propuestas por los líderes vaticanos en el frente eclesial y por los gobernantes en el frente político globalista. Por tanto, no es de extrañar que las prioridades del programa político de Bergoglio coincidan con las de Joe Biden. El migracionismo, el ambientalismo, el ecologismo maltusiano, la ideología de género, la disolución de la familia, el globalismo son comunes al estado profundo e iglesia profunda . La oposición formal de Bergoglio al aborto y al adoctrinamiento de niños LGBT es desmentida en la práctica tanto por el apoyo del Episcopado a quienes lo promueven en la política, como a quienes teorizan el uso del control de la natalidad y el reconocimiento de los derechos de los niños. sodomitas. El caso del padre James Martin, sj es emblemático, porque confirma el mismo sentimiento entre los exponentes del globalismo y la intelectualidad católica progresista. La marca común que tienen en común estos movimientos es la mentira y el engaño, la división y la destrucción, el odio a la Tradición y a la civilización cristiana. En definitiva, la aversión teológica a Cristo, típica de Lucifer y sus seguidores.

MT: Excelencia, ¿no cree que esta correspondencia entre el Estado profundo y la Iglesia profunda encuentra confirmación también en las relaciones con China?

CMV: La dictadura comunista china es cortejada tanto por el estado profundo como por la iglesia profunda : Joe Biden está al servicio de los intereses económicos y políticos de Beijing tanto como Jorge Mario Bergoglio. Poco importa si los derechos humanos se violan sistemáticamente en China, si los católicos leales a la Iglesia católica son perseguidos o si una dictadura odiosa masacra a millones de personas inocentes con la planificación del aborto masivo: los intereses de la agenda globalista también prevalecen sobre la evidencia. de los horrores cometidos por la dictadura china.

Añado: la actividad de apoyo que llevan a cabo los jesuitas es significativa, desde la época en que McCarrick fue a China para preparar el célebre acuerdo que luego sería ratificado por el Vaticano bajo el pontificado de Bergoglio. Un acuerdo que despertó una gran perplejidad incluso en la prensa secular. Recientemente, un artículo del Times titulado " El Papa es el admirador improbable de Beijing ", en el que Dominic Lawson denunciaba que " cada vez más naciones han expresado su preocupación por la creciente evidencia de la existencia de campos de concentración e incluso genocidio en la provincia china de Xinjiang ”, especificando que“ hubo silencio de la única entidad que tiene a toda la humanidad sufriente en el centro de su misión. Me refiero a la santa sede". Y añade: " Es imperdonable no condenar el genocidio "(7) . Por otro lado, durante el Ángelus del pasado 5 de julio, la omisión de Francisco de referencia a los hechos de Hong Kong causó sensación, luego de haber difundido el texto a la prensa (8) , para no molestar a Xi Jinping ...

Esta subordinación del movimiento globalista y de la Santa Sede a China es alarmante y también se confirma en los encuentros del padre Spadaro, SJ y otros jesuitas con exponentes del Partido Comunista, durante el encierro, para la difusión de La Civiltà Cattolica en la edición china.

MT: Más allá de la situación actual, en la que los candidatos católicos del Partido Demócrata obviamente no son consecuentes con el Magisterio de la Iglesia, ¿cómo debería ser un verdadero político católico?

CMV: Un católico, para serlo, no solo debe ser bautizado, sino que debe vivir coherentemente con la Fe que recibió en la Fuente sagrada. La fe va de la mano de las buenas obras, como enseña la Sagrada Escritura: sin poner en práctica nuestro habernos convertido en hijos de Dios por la incorporación al Cuerpo Místico, nuestras palabras son vacías y nuestro testimonio es inconsistente, es más, es un escándalo para el fieles y para los que no creen. Por tanto, el padre James Martin se equivoca al limitarse al aspecto meramente burocrático; sus palabras son refutadas por las del Salvador: « Ustedes son mis amigos si hacen lo que les mando" (Jn 15, 14). La amistad con Dios, que consiste en el estado de gracia del alma, depende de nuestra obediencia a las órdenes de Nuestro Señor. No a sugerencias o consejos: ¡a pedidos! Y otra vez: " No el que me dice: Señor, Señor, entrará en el reino de los cielos, sino el que hace la voluntad de mi Padre que está en los cielos " (Mt 7, 21).

Añado que el infierno no está reservado para los no católicos: entre las llamas eternas hay muchas almas bautizadas, incluso religiosos, sacerdotes y obispos, que han merecido la condenación por su rebelión a la voluntad del Señor. Dejemos que los autodenominados católicos adultos y sus tutores lo piensen antes de escuchar resonar las palabras de Cristo: « Nunca te conocí; apartaos de mí, hacedores de iniquidad ”(Mt 7, 23).

Un católico que apoya el aborto o la ideología de género niega no solo el Magisterio, sino la propia Ley de la naturaleza, que constituye la base moral común a todos los pueblos de todos los tiempos y lugares. La gravedad de la incoherencia entre la pertenencia a la Iglesia y la fidelidad a su enseñanza se ve sin embargo afectada por la dicotomía artificial entre doctrina y pastoral, que se deslizó a partir del Vaticano II y alcanzó su formulación más evidente con Amoris laetitia. Pero en una inspección más cercana, incluso el llamado "estado secular" plantea serios problemas, porque reconoce el derecho de la sociedad civil a negar la realeza divina de Cristo y a rechazar su Ley, pero al mismo tiempo pide a los laicos que den testimonio de la fe en el que la primacía de la verdad católica se rebaja al mismo nivel que el error.

Sin embargo, está claro que el político "católico" que no traduce la integridad de la doctrina de la Iglesia en la práctica no puede ser votado por los católicos, y mucho menos aprobado por la Jerarquía. El autodenominado católico Joe Biden, que apoya el aborto prenatal, es decir, el infanticidio, quien incluso antes de Obama apoya la ideología de género y celebra la boda de dos hombres, no es católico. Punto.

MT: Joe Biden ha elegido a Kamala Harris como vicepresidenta, quien defendió a Planned Parenthood, la compañía de abortos más grande del mundo, en su puesto de magistrada de California cuando fue acusada de comerciar con partos fetales abortados. ¿Cuál es el significado de esta elección?

CMV: La cultura de la muerte que subyace a la ideología anticristiana que prevalece hoy en día es coherente consigo misma: el asesinato de criaturas inocentes es uno de los puntos esenciales de quienes quieren anular no sólo el cristianismo, sino la humanidad y la creación, en la que se muestra la obra del Creador divino.

Como he dicho varias veces, este proceso de disolución se lleva a cabo en dos niveles: uno ideológico, por quienes deliberadamente quieren el mal y pretenden implementar su propio plan infernal en etapas forzadas; otro, económico, por parte de quienes apoyan la ideología no necesariamente por convicción, sino por lucro. Entonces, los sacrificios humanos que incluso durante la emergencia de Covid se siguieron celebrando en las clínicas de aborto, aportan ganancias a Planned Parenthood.ya toda la cadena de la muerte que comercializa los órganos de los bebés abortados. No olvidemos que el lobby del aborto, como el movimiento LGBT, se encuentra entre los principales financiadores de las campañas electorales de la izquierda en todo el mundo. Si empresas de orientación ideológica a favor de la cultura de la muerte financian generosamente a ciertos partidos políticos, no es de extrañar que los candidatos de esos partidos a su vez apoyen a sus patrocinadores con leyes que los favorecen.

MT: Un obispo estadounidense, Mons. Thomas Tobin dijo que por primera vez los demócratas no presentan candidatos católicos. El padre James Martin, sj respondió que Biden fue bautizado como católico y por lo tanto lo es. ¿Qué nos hace entender este ida y vuelta del Estado de la Iglesia Estadounidense?

CMV: Ya he dicho antes que por “candidaturas católicas” nos referimos a las candidaturas de políticos que no sólo se autodenominan católicos, sino que también son coherentes con la Fe y la Moral que enseña la Iglesia. Si ser católico no tuviera ningún impacto concreto, no tendría sentido votar por un candidato que de hecho no difiere de los demás. El padre Martin, sj, es un sofista, porque pretende no ver la brecha que existe entre parecer y ser católico, entre explotar la "denominación" para la ventaja electoral y ser verdaderos testigos del Evangelio en la vida privada, en materia civil y política, y en las instituciones. ¿Y el padre James, sj, bautizado, confirmado, ordenado sacerdote, incluso hizo votos solemnes de castidad y obediencia, es ... LGBT. Otro, uno de los Doce, lo traicionó, Padre Martín.

MT: ¿Por qué, Excelencia, la Iglesia mira con tanto interés la ideología dominante, que también es claramente anticristiana?

CMV: Este es un problema que llevamos encima desde hace setenta años. El clero católico, y en particular la Jerarquía, ha sufrido desde entonces un sentimiento de inferioridad que lo coloca por debajo de sus interlocutores en el mundo. Se sienten ontológicamente inferiores. Consideran inadecuada la enseñanza de Cristo, que con torpeza tratan de adaptar a la mentalidad secular. Temen parecer anticuados, no acordes con los tiempos, incluso con siglos de retraso, como decía otro ilustre jesuita (rip) ...

Este complejo tan grave es la consecuencia directa de una dramática pérdida de fe. El mensaje salvífico de Cristo es irreconciliable con las seducciones del mundo; Es indigno e ilegítimo adulterar el Magisterio de tal manera que complazca al mundo, abusando de una autoridad sagrada que, en cambio, tiene como objetivo predicar a " todas las naciones, bautizándolas en el nombre del Padre y del Hijo y del Espíritu Santo, enseñándoles a observar todo lo que os he mandado ”(Mt 28, 19-20).

Mientras los líderes de la Iglesia persistan en no comportarse de manera coherente con su papel y con la enseñanza de Cristo, será imposible pedir una coherencia igual a los laicos, que toman un ejemplo de ellos. La confirmación viene precisamente del hecho de que hay políticos autodenominados "católicos" que hoy cuentan con el apoyo de clérigos y obispos autodenominados "católicos". Y que quienes, a pesar de no ser católicos, defienden la vida y la ley de la naturaleza, se encuentran acusados ​​de populismo, incluso frente a los dictadores del siglo pasado (9), y ni siquiera a un cristiano (10) . O como en el caso del padre James Altman, recientemente acusado por su obispo de ser " divisivo y motivo de escándalo ". (11)

MT: ¿Cuál es el papel de Planned Parenthood en la política estadounidense? Es un instrumento de libertad y afirmación de derechos, como pretenden los "progresistas", o ...

CMV: Planned Parenthood juega el papel opuesto y espejo en la sociedad globalista al que tenían las instituciones caritativas y las fundaciones para la protección de la vida en las naciones cristianas. En la sociedad cristiana, los niños son acogidos con amor e incluso en situaciones de pobreza y dificultad son asistidos, educados y educados para convertirse en buenos cristianos y ciudadanos honestos, poniendo en práctica la palabra del Evangelio. En la sociedad anticristiana, Planned Parenthood se encarga de matar a estos inocentes, poniendo en práctica la cultura de la muerte inspirada en el que fue "asesino desde el principio" (Jn 8, 44). No olvidemos que Planned Parenthood junto con las otras multinacionales del aborto, son funcionales al delirio maltusiano de la Cúpula Mondialista que está planeando una drástica aniquilación de la población mundial.

MT: Soros y otros están tratando de presionar a Zuckerberg para que Facebook restrinja la presencia y actividad pro-vida. ¿Las elecciones de Biden y Kamala Harris, y estas maniobras de limitar a quienes defienden la vida a qué tipo de escenario mundial conducen?

CMV: El Evangelio se ha extendido por todo el mundo gracias a la predicación de los Apóstoles y al testimonio de los Mártires y Confesores de la Fe. De manera similar, el anti-evangelio de la Sinagoga de Satanás se está difundiendo gracias a la predicación de los hijos de las tinieblas, el testimonio de personajes públicos, gente del espectáculo, autodenominados filántropos . 

Al final, siempre vuelve la división en dos bandos: por un lado el bien y por otro el mal, en la guerra bíblica entre el bien y el mal. Y si una vez nuestros santos destruyeron ídolos y templos paganos para no dejar lugar a los adoradores del diablo, hoy es inevitable que los seguidores del único pensamiento se unan para profanar y destruir las iglesias, para derribar las cruces y estatuas de los santos, borra todo recuerdo de la fe en Cristo. Ayer hubo la censura de los libros prohibidos, para proteger a los sencillos que se habrían envenenado en el alma; hoy hay censura del bien, porque el mal no lo tolera.

El escenario mundial que está tomando forma está ante nuestros ojos: hasta que entendamos que no puede haber diálogo con los obradores de iniquidad (Mt 7, 22), que no hay compatibilidad entre la luz de Cristo y las tinieblas de Satanás, no seremos capaz de ganar la batalla porque ni siquiera habremos reconocido que estamos en guerra con los poderes infernales. Y en una guerra hay necesariamente dos bandos opuestos: quien se niega a servir bajo la bandera de Cristo, inevitablemente termina ayudando a los servidores del Maligno. Esta conciencia es clara en nuestros enemigos, pero no parece tan clara en quienes no consideran la vida cristiana como una "milicia".

Permítanme recordar las palabras del presidente Trump al final de la reciente Convención: " Nuestros oponentes les dicen que su redención solo puede provenir del poder que les da.". Esta "redención" consiste en negar los derechos soberanos de Dios sobre los individuos, sociedades, naciones, reemplazando el suave yugo de Cristo por la odiosa tiranía de Satanás. Y es, en efecto, un vuelco de la Redención, es decir, la redención del esclavo, que el Salvador logró en la madera de la Cruz. Así que no nos dejemos engañar por las melifluas palabras de quienes usurpan la metáfora bíblica de los hijos de la luz y los hijos de las tinieblas, para establecer el reino de Lucifer: las tinieblas y el caos que vemos en las ciudades americanas son fruto de la misma ideología que aprueba el aborto postnatal y el matrimonio entre personas del mismo sexo, así como los patrocinadores del BLM y los movimientos Antifa son precisamente los demócratas y las fundaciones "filantrópicas" que se oponen furiosamente a la reelección de Trump. (12)

La insinuación de Biden, o más bien la ignominiosa usurpación de la famosa exhortación de Juan Pablo II « ¡No tengáis miedo! Por lo tanto, suena como el insidioso engaño de la serpiente para recoger el fruto del árbol, en lugar de la valiente invitación que el Pontífice polaco lanzó al mundo lejos de Cristo. Y es extraño que la indignación del arzobispo Wilton Gregory, muy dispuesto a censurar la visita de la pareja presidencial al Santuario de San Juan Pablo II, hoy no aligere ni al oponente Joe Biden, que explota la imagen para su campaña electoral como un católico pervertido del mismo Pontífice y de Bergoglio.

Esas palabras contundentes y autoritarias de Juan Pablo II, hoy, harían temblar a los demócratas y quizás a los propios obispos:

«¡No temas acoger a Cristo y aceptar su poder! ¡Ayuda al Papa y a todos aquellos que quieran servir a Cristo y, con el poder de Cristo, servir al hombre y a toda la humanidad! ¡No tengas miedo! ¡Abrid, ciertamente, abrid de par en par las puertas a Cristo! A su poder salvador se abren las fronteras de los estados, los sistemas económicos así como los políticos, los vastos campos de la cultura, la civilización, el desarrollo. ¡No tengas miedo! Cristo sabe "lo que hay dentro del hombre". ¡Solo él lo sabe! " (13)

Hoy, el poder salvífico de Cristo es reemplazado por la " voz de la creación que nos advierte que regresemos al lugar que nos corresponde en el orden natural creado ". La Pasión redentora de Nuestro Señor es reemplazada por el " gemido de la creación ", y los flagelos de la Justicia divina por la " ira de la Madre Tierra ", de la pachamama ...

El presidente Trump dijo: “ Nuestros oponentes les dicen que su redención sólo puede provenir del poder que les da. En este país no buscamos a los políticos para obtener la salvación, no confiamos en el gobierno para salvar nuestras almas, sino que ponemos nuestra fe en el Dios Todopoderoso ”. Creo que esta confianza en Dios, que evidentemente debe corresponder a una coherencia de vida y testimonio cristiano, confirmará también en esta circunstancia de las elecciones presidenciales que " la diestra del Señor ha obrado maravillas ", como nos recuerda el Salmo 117.

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1. Joseph Ratzinger, Les principes de la théologie catholique , Téqui, París 1985, p. 433
2. René Laurentin, Crisis de la Iglesia y Segundo Sínodo Episcopal , Morcelliana, Brescia 1969, p. 16 3. Álvaro Calderón, La lámpara bajo el celemín. Cuestión disputada sobre la autoridad doctrinal del magisterio eclesiástico del Concilio Vaticano II , Ed. Rio Reconquista, Argentina 2009
4. Ver https://www.atfp.it/rivista-tfp/264-ottobre-2018/1494-il-maggio-68-e-il-concilio-vaticano-ii | Véase también: https://www.agensir.it/italia/2018/04/26/il-sessantotto-agostino-giovagnoli-storico-profondo-legame-con-il-concilio-che-ne-ha-anticipato-alcuni - rasgos / | https://notedipastoralegiovanile.it/index.php?option=com_content&view=article&id=13936:il-68-e-la-sua-ricaduta-sul-fronte-ecclesiale&catid=353&Itemid=1074 | Véase también la interesante cronología publicada en Archivio 900: http: // www
. Archivio900.it/it/documenti/doc.aspx?id=177 5. https://www.atfp.it/rivista-tfp/264 -Octubre-2018/1494-Mayo-68-y-Vaticano-II-
6. https://www.marcotosatti.com/2020/09/08/open-society-di-george-soros- fondos-los-jesuitas / https://t.co/2alWhlx0R5?amp=1
7. https://www.thetimes.co.uk/article/the-pope-is-beijings-unjected-admirer-knkvp2qv3
8. https://www.lanuovabq.it/it/hong-kong-la-santa -Arcos-de-asiento-al-régimen-chino
9. https://www.adnkronos.com/fatti/cronaca/2020/09/08/papa-populismo-europa-recorda-terribili-degenerazioni-passate_QIC4RJ8Dyn07BJD6d82JBI.html? refresh_ce
10. https://www.toscanaoggi.it/Documenti/Papa-Francesco/La-conference-stampa-del-Papa-sul-volo-di-rparmi-dal-Messico
11. https: // quincy-network. s3.ca-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/sites/10/2020/09/Statement-Father-James-Altman-090920.pdf
https://www.lifesitenews.com/news/watch -el-sacerdote-nos-advierte-a-los-votantes-que-no-puede-ser-católico-y-ser-demócrata; https://www.youtube.com/watch?v=V3C5yXw9u98
12. El dominio antifa.com conduce al sitio de la campaña de Joe Biden: joebiden.com
13. https://www.vaticannews.va/it/papa/news/2019-10/22-ottobre-1978-giovanni- paul-ii-no-tengas-miedo.html

Archbishop Viganò hints he believes God will deliver the election to President Trump

LIFE SITE NEWS


September 14, 2020 (LifeSiteNews) – In a new interview, former apostolic nuncio to the United States Archbishop Carlo Maria Viganò hints that he believes God will see to it that President Donald Trump will be victorious in the November elections. I believe that this faith in God, which clearly must be matched by a consistency of Christian life and witness, will also confirm in the 2020 US presidential election that the Lord’s right hand has done mighty things as Psalm 117 reminds us,” he writes.  

In the wide-ranging interview, Archbishop Viganò also points out the tie between the deep state and the “deep Church” as well as how the crisis in society is tied to the crisis in the Church. He explains that the rebellion in society since the sexual revolution is tied directly to the rebellion in the Church which stemmed from those who hijacked the Second Vatican Council. 

The archbishop points to the agreement between Catholic university presidents led by Jesuit Father Vincent O’Keefe and Father Theodore M. Hesburgh which declared independence and abandoned all authority from the Magisterium of the Church (an agreement also signed by disgraced former Cardinal Theodore McCarrick).  

It is not surprising, then, that the formation of hundreds of thousands of young Catholics – some of whom later became political leaders – has led to this betrayal of the Gospel whose disastrous consequences we see today. 

The archbishop uses several quotes from proponents of the second Vatican Council to show the connection between the Council and the societal revolution of the 1960s. “What I wish to emphasize is the close connection between the rebellion of the ultra-progressive clergy – with the Jesuits in the lead – and the education of generations of Catholics, who were formed according to the modernist ideology, flowing into the Council, which served as a premise not only for ’68 revolution in the political sphere, but also for the doctrinal and moral revolution in the ecclesial sphere,” he writesWithout Vatican II, we would not have had the student revolution that radically changed life in the Western world, the vision of the family, the role of women, and the very concept of authority.  

In short: the responsibility for the betrayal by these self-styled Catholic politicians rests entirely on the unfaithful clergy, secular and regular, enslaved to modernist ideology, and on the hierarchy, which neither knew how to, nor wanted to intervene with the necessary firmness to prevent this incalculable damage to the entire body of society,” writes Viganò. In this sense, the deep state and deep church have clearly acted in concert, with the aim of scientifically destabilizing both the civil and ecclesiastical order. 

In addressing Joe Biden’s claim to be Catholic and those prelates such as Father James Martin who support Biden, Viganò replies: “What is clear is that Catholics cannot vote for, much less the hierarchy approve, a Catholic politician who does not put the integrity of the Church’s doctrine into practice. The self-styled Catholic Joe Biden, who supports partial-birth abortion, i.e. infanticide, and who even before Obama supported gender ideology and celebrated the marriage of two men, is not Catholic. Period. 

INTERVIEW BY MARCO TOSATTI
WITH ARCHBISHOP CARLO MARIA VIGANÒ

12 September 2020
Feast of the Holy Name of Mary

“The Lord’s right hand is lifted high,
the Lord’s right hand has done mighty things.”

Psalm 117

Marco Tosatti: Your Excellency, you served as Apostolic Nuncio in the United States from 2011-2016, and so you know this country very well. The Democratic candidate, Joe Biden, claims to be Catholic, but he is in favor of abortion until the ninth month and “same-sex marriage.” Is it possible to be Catholic and, on an official level, that is, through political and publicly manifest choices, to oppose the teaching of the Church – not on secondary elements, but on vital issues?

His Excellency, Archbishop Carlo Maria Viganò: The question you pose, dear Tosatti, requires a well-articulated response, but first and foremost it requires serious reflection and a clear recognition of who is responsible for creating the conditions that have led to the current situation.

It was September 22, 2015, the day of Pope Francis’s arrival in Washington, D.C., on the occasion of his apostolic journey to the United States. During the dinner at the Nunciature, which was attended by several members of the papal entourage, I told Pope Francis: «I believe that in the history of the United States there has never been an Administration with so many Catholics at the top: Vice President Joe Biden, Secretary of State John Kerry, and House Speaker Nancy Pelosi. All three of them ostentatiously profess to be Catholic, pro-abortion and in favor of homosexual marriage and gender ideology, in defiance of Church teaching. How do you explain this contradiction?» And I added: «A Jesuit, Father Robert Frederick Drinan, S.J., from Boston College, held the post of Democratic US Representative for the State of Massachusetts in Washington for ten years, from 1971 to 1981. Father Drinan was one of the most strenuous advocates and promoters of abortion!» Pope Francis did not react in the slightest, just as he did not react on June 23, 2013 when, answering one of his specific questions, I revealed to him who Cardinal McCarrick really was.

In 1967, two years after the close of the Second Vatican Council, another Jesuit, Father Vincent O’Keefe, S.J. (whom Bergoglio, as Provincial of the Society of Jesus, must have known, as O’Keefe was Vicar General under Father Pedro Arrupe) as President of Fordham University, together with then-Rector of the University of Notre Dame, Father Theodore M. Hesburgh, organized a meeting of all the presidents of the North American Catholic Universities in the United States, at Land O’ Lakes in Wisconsin. During the meeting, they signed a document known as the Land O’ Lakes Statement, which declared the independence of their Catholic universities and colleges from all authority and all bonds of fidelity to the Magisterium of the Church. This document – which I vigorously denounced in my report to Bergoglio and the competent Roman Dicasteries – had devastating consequences for the Church and civil society in the United States.

It is not surprising, then, that the formation of hundreds of thousands of young Catholics – some of whom later became political leaders – has led to this betrayal of the Gospel whose disastrous consequences we see today. It is also not surprising that Theodore McCarrick, then-president of the Catholic University of Puerto Rico, was among the signatories of that rebellious document.

M.T.: Your analysis doesn’t stop, then, at an observation of the current phenomenon, but goes back to its remote causes, behind which there is a mind that has a long-term plan.

C.M.V.: What I wish to emphasize is the close connection between the rebellion of the ultra-progressive clergy – with the Jesuits in the lead – and the education of generations of Catholics, who were formed according to the modernist ideology, flowing into the Council, which served as a premise not only for ’68 revolution in the political sphere, but also for the doctrinal and moral revolution in the ecclesial sphere. Without Vatican II, we would not have had the student revolution that radically changed life in the Western world, the vision of the family, the role of women, and the very concept of authority.

In short: the responsibility for the betrayal by these self-styled Catholic politicians rests entirely on the unfaithful clergy, secular and regular, enslaved to modernist ideology, and on the hierarchy, which neither knew how to, nor wanted to intervene with the necessary firmness to prevent this incalculable damage to the entire body of society. In this sense, the deep state and deep church have clearly acted in concert, with the aim of scientifically destabilizing both the civil and ecclesiastical order. Today we have the opportunity to understand the current situation, and it is once again the task of the Authorities to do everything possible to stop this race to the abyss: the Holy See and the United States Conference of Catholic Bishops (USCCB) have the duty to call to obedience both the rebel clerics, and the laity whom they continue to deceive and even publicly support.

M.T.: Do you believe that an authoritative intervention by the Bishops is necessary to call people back to adherence to non-negotiable principles?

C.M.V.: When the Congregation for the Doctrine of the Faith issued very clear instructions on the exclusion from Holy Communion of Catholic politicians who do not follow the Church’s teaching, it was McCarrick himself, together with Archbishop Wilton Gregory, then-president of the USCCB, who worked to prevent their implementation in the United States. Moral corruption and doctrinal deviation are intrinsically linked and, to effectively heal these wounds in the body of the Church, it is imperative to act on both fronts. If this dutiful intervention does not take place, the Bishops and the leaders of the Church will answer to God for betraying their duty as pastors.

M.T.: Why do you see a relationship between the Second Vatican Council and the 1968 student protests?

C.M.V.: It is undeniable, even if only from a historical and sociological point of view, that there is a very close relationship between the conciliar revolution and 1968. The very protagonists of Vatican II admit it. Joseph Ratzinger stands out among them, writing:

«Adherence to a utopian anarchistic Marxism [...] was supported on the front lines by university chaplains and student associations who saw in it the dawn of the realization of Christian hopes. The guiding light is to be found in the events of May 1968 in France. Dominicans and Jesuits were at the barricades. The intercommunion carried out at an ecumenical Mass at the barricades was considered a kind of landmark in salvation history, a kind of revelation that inaugurated a new era of Christianity.»[1]

One of the periti [experts] on the Council, Fr. René Laurentin, wrote:

«The demands of the May ‘68 movement largely coincided with the Council’s grand ideas, particularly in the Council’s Constitution on the Church and the world. To a certain extent, Vatican II was already a protest against the Curia by a group of bishops who were trying to create an institutionally prefabricated Council.»[2]

And the Argentine theologian, Fr. Álvaro Calderón, affirmed:

«If there is anything that immediately stands out to those who study the Second Vatican Council, it is the change, in a liberal sense, of the concept of authority. The Pope stripped himself of his supreme authority in favour of the bishops (collegiality); the bishops stripped themselves of their authority in favour of theologians; theologians gave up their science in favour of listening to the faithful. And the voice of the faithful is nothing more than the fruit of propaganda.»[3]

This vision is also widely and proudly affirmed on the progressive front[4], which saw the same demands of the conciliar revolution realized in 1968. Bishop Jacques Noyer, Emeritus of Amiens, recalls:

«I am convinced that the spirit that inspired the preparation, celebration and implementation of the Second Vatican Council is a great opportunity for the Church and the world. It is the Gospel offered to the men of today. Deep down, May ‘68 was a spiritual movement, even a mystical one, consistent with the dream of the Council.»[5]

Without a “green light” from the Church, the world would never have accepted or taken up the student movement’s demands for rebellion. Beyond the Acts of the Council, it was precisely the spirit of Vatican II that marked the end of a hierarchically constituted society, and of the traditional values common to the Western world: until then, concepts such as authority, honor, respect for the elderly, a spirit of mortification and service, a sense of duty, the defense of the family and one’s Fatherland, were shared and, albeit in a weakened form compared to the past, still practiced.

Seeing the Catholic Church, a beacon of truth and civilization for nations, throw open its doors to the world and unhesitatingly discard her glorious heritage, going so far as to revolutionize the Liturgy and water down Morality, was an unequivocal signal to the masses, a sort of approval of the agenda that, at the time, didn’t yet dare to reveal itself completely, even though all of its distinctive signs could be grasped. It destroyed the Church and society, compromised civil and religious authority, discredited marriage and the family, ridiculed patriotism and a sense of duty or labeled them as fascism. All amid the silence of a complicit hierarchy! Those like me, who entered the seminary in the immediate post-conciliar period, can testify that even the Roman Pontifical Seminaries were immediately conquered by this tremor of protest, emancipation and dissolution of all rules and discipline.

There can be no doubt about this. If this were not the case, the substantial funding that globalist organizations, such as Soros’s Open Society, have allocated to the activities of the Society of Jesus, and presumably to other Catholic organizations, would be inexplicable.[6] All the premises that were laid down in a nutshell with Vatican II and the student revolution are now consistently proposed by Vatican leaders on the ecclesial front, and by government leaders on the globalist political front. Therefore, it should come as no surprise if the priorities of Bergoglio’s political program coincide with Joe Biden’s priorities. Migration, environmentalism, Malthusian ecologism, gender ideology, the dissolution of the family and globalism are common to the deep state and deep church agenda. Bergoglio’s formal opposition to abortion and the LGBT indoctrination of children is disavowed in practice, both by the Bishops’ support for those who promote it politically, and for those who theorize about the use of birth control and the recognition of the rights of sodomites. The case of Father James Martin, S.J. is emblematic, because it confirms an idem sentire [being of the same mind] between the exponents of globalism and the progressive Catholic intelligentsia. The mark that unites these movements is lying and deception, division and destruction, hatred for Tradition and Christian civilization. And ultimately, the theological aversion to Christ, typical of Lucifer and his followers.

M.T.: Your Excellency, don’t you think that this correspondence between the deep state and deep church is also confirmed in relations with China?

C.M.V.: The Chinese communist dictatorship is courted by both the deep state and the deep church: Joe Biden is as subservient to the economic and political interests of Beijing as Jorge Mario Bergoglio. It doesn’t matter if human rights are systematically violated in China, if Catholics faithful to the Catholic Church are persecuted, or if a hateful dictatorship massacres millions of innocent people by planning mass abortion: the interests of the globalist agenda prevail even over the evidence of the horrors carried out by the Chinese dictatorship.

I would add: the active support carried out by the Jesuits, since the time when McCarrick went to China to prepare the famous agreement that would later be ratified by the Vatican under the Bergoglio pontificate, is significant. The agreement aroused considerable perplexity even in the secular press. The Times recently published an article, titled: «The Pope is Beijing’s unlikely admirer», in which Dominic Lawson denounced that «more and more nations have expressed their concern about the growing evidence of concentration camps and even genocide in the Chinese province of Xinjiang», and pointed out that «there has been silence from the one entity that has the whole of suffering humanity at the core of its mission. I refer to the Holy See». And he adds: «The failure to condemn the genocide is unforgivable.»[7] Furthermore, during the Angelus last July 5, Francis’s omission of the reference to the events in Hong Kong so as not to annoy Xi Jinping, after having circulated the text to the press[8], caused a stir...

This subservience of the globalist movement and the Holy See to China is alarming, and is confirmed also by the meetings Father Spadaro, S.J. and other Jesuits had with representatives of the Communist Party during the lockdown, regarding the circulation of the Chinese edition of La Civiltà Cattolica.

M.T.: Beyond the current situation, in which the Catholic candidates for the Democratic Party clearly do not hold to the Magisterium of the Church, what should a true Catholic politician be like? 

C.M.V.: To be Catholic, one must not only be baptized, but must live in a manner consistent with the Faith he has received at the sacred Fount. Faith goes hand in hand with good works, as Sacred Scripture teaches us: without putting into practice our having become children of God through incorporation into the Mystical Body, our words are empty and our witness is incoherent, and indeed scandalous for the faithful and those who do not believe. Father James Martin, S.J. is therefore wrong to limit himself to the purely bureaucratic aspect; his words are refuted by those of the Savior: «You are my friends if you do what I command you» (Jn 15:14). Friendship with God – which consists in the soul being in the state of Grace – depends on our obedience to Our Lord’s orders. Not suggestions or advice: orders! Again, He says: «Not everyone who says to me: ‘Lord, Lord,’ will enter the Kingdom of heaven, but he who does the will of my Father who is in heaven» (Mt 7:21).

I would add that hell is not reserved for non-Catholics: among the eternal flames there are many baptized souls, even religious, priests and bishops, who have deserved damnation because of their rebellion against the will of the Lord. Self-styled adult Catholics and their preceptors ought to think carefully, before they hear the words of Christ resound: «I never knew you; depart from me, you evildoers» (Mt 7:23).

A Catholic who supports abortion or gender ideology denies not only the Magisterium, but also the natural law, which constitutes the moral basis common to all peoples, of all times and places. The seriousness of an inconsistency between belonging to the Church and being faithful to her teaching reflects the artificial dichotomy between doctrine and pastoral care, which has crept in since Vatican II, and reached its clearest formulation in Amoris laetitia. Yet on closer inspection, the so-called “laicità dello Stato” [secular nature of the State] also poses serious problems, since it recognizes the right of civil society to deny the divine Kingship of Christ and to reject His Law, while at the same time asking the laity to give a testimony of Faith in which the primacy of Catholic Truth is lowered to the same level as error.

What is clear is that Catholics cannot vote for, much less the hierarchy approve, a “Catholic” politician who does not put the integrity of the Church’s doctrine into practice. The self-styled Catholic Joe Biden, who supports partial-birth abortion, i.e. infanticide, and who even before Obama supported gender ideology and celebrated the “marriage” of two men, is not Catholic. Period.

M.T.: Joe Biden has chosen Kamala Harris as his vice-presidential running mate. Harris defended Planned Parenthood, the world’s largest abortion company, in California when it was accused of trading in aborted baby parts. What is the significance of this choice?

The culture of death that underlies today’s prevailing anti-Christian ideology is consistent with itself: the murder of innocent creatures is one of the indispensable elements of those who want to erase not only Christianity, but humanity and creation, which manifests the work of the divine Creator.

As I have said many times, this process of dissolution is carried out on two levels: an ideological one, by those who deliberately want evil and want to implement their own hellish plan in forced stages; and an economic one, by those who support the ideology, not necessarily out of conviction, but for profit. Thus, the human sacrifices that have continued to be celebrated in abortion clinics, even during the Covid-19 emergency, have generated profits for Planned Parenthood and the entire chain of death that traffics in the organs of aborted babies. Let us not forget that the abortion lobby – like the LGBT movement – has is one of the main financiers of left-wing election campaigns around the world. If companies ideologically oriented toward the culture of death lavishly fund certain political parties, it’s not surprising that candidates from those parties support their sponsors with laws that favor them.

M.T.: An American bishop, Thomas Tobin of Providence, Rhode Island, said that for the first time in a while, the Democrats don’t have a Catholic on the ticket. Father James Martin, S.J. replied that Biden was baptized Catholic and therefore is one. What does this back and forth allow us to understand about the state of the Church in America?

C.M.V.: I have already noted above that “Catholic candidates” are political candidates who not only call themselves Catholic, but who live in a manner consistent with the Faith and Morals taught by the Church. If being Catholic had no concrete impact, it wouldn’t make any sense to vote for a candidate who doesn’t in fact differ from the others. Father Martin, S.J.’s response is sophism, because he pretends not to see the divide between appearing and being Catholic, between exploiting the “designation” for an electoral advantage and being a true witness to the Gospel in private, civil and political life, and in institutions. What about Father James Martin, S.J.? He was baptized, confirmed, ordained a priest, and even made solemn vows of chastity and obedience; he is S.J..... he is LGBT. Someone else, one of the Twelve, betrayed Him. Let Father Martin, who is always impeccable in his clerical dress, look into the mirror of his soul, and see whom he resembles!

M.T.: Your Excellency, why is the Church so interested in the dominant ideology, which is also clearly anti-Christian?

C.M.V.: This is a problem we have been carrying around for seventy years. Since that time, Catholic clergy, and in particular the hierarchy, have suffered from a sense of inferiority that places them below their interlocutors in the world. They feel ontologically inferior. They consider Christ’s teaching to be inadequate and clumsily try to adapt it to the secular mentality. They are afraid of appearing outdated, not in step with the times, even centuries late, as another illustrious Jesuit (r.i.p.) has said…

This terrible inferiority complex is the direct consequence of a dramatic loss of faith. Christ’s saving message is irreconcilable with the seductions of the world; it is unworthy and illegitimate to adulterate the Magisterium in order to please the world, abusing a sacred authority which is aimed instead at preaching to «all nations, baptizing them in the name of the Father and the Son and the Holy Spirit, teaching them to observe all that I have commanded you» (Mt 28:19-20).

As long as Church leaders persist in not being the first to behave consistently with their own role and with Christ’s teaching, it will be impossible to demand equal consistency from the laity, who look to them as an example. This is confirmed by the fact that there are self-styled “Catholic” politicians who today enjoy the support of self-styled “Catholic” clerics and bishops. It is also confirmed by the fact that those who defend life and the natural law, although they aren’t Catholic, are accused of populism, compared to the dictators of the last century[9], and told they are not Christian[10] or, as in the recent case of Father James Altman, accused by his bishop of being “divisive and causing scandal[11].

M.T.: What is the role of Planned Parenthood in American politics? Is it an instrument of freedom and the affirmation of rights, as the “progressives” say, or...

C.M.V.: In the globalist society, Planned Parenthood mirrors and plays the opposite role of that played by charitable institutions and foundations that protect life in Christian nations. In Christian societies, children were welcomed with love, and even in situations of poverty and difficulty they were cared for, raised and educated to become good Christians and honest citizens, by putting the word of the Gospel into practice. In anti-Christian societies, Planned Parenthood is tasked with killing these innocents, putting into practice the culture of death inspired by the one who was a “murderer from the beginning” (Jn 8:44). Let us not forget that Planned Parenthood, together with the other multinational abortion companies, serve the Malthusian delirium of the globalist high command, which is planning a drastic decimation of the world population.

M.T.: George Soros and others are trying to pressure Mark Zuckerberg into limiting the pro-life presence and activity on Facebook. The choice of Joe Biden and Kamala Harris, and these maneuvers to limit those who defend life  what kind of global scenario do they lead to?

C.M.V.: The Gospel spread throughout the world thanks to the preaching of the Apostles and the witness of the Martyrs and Confessors of the Faith. Likewise, the anti-gospel of the Synagogue of Satan is spreading because of the preaching of the children of darkness, the testimony of public figures, celebrities and entertainers, and self-styled philanthropists. In the end, what’s left is always a division into two camps: on one side, the good, and on the other, the wicked, in the biblical war between good and evil. And if at one time our saints destroyed idols and pagan temples, leaving no room for devil worshippers, today it is inevitable that followers of groupthink will unite to desecrate and destroy churches, tear down crosses and statues of saints, and erase all memory of faith in Christ. In days gone by, forbidden books were censored in order to protect the simple ones, whose souls would be poisoned by them; today, what is good is censored, because evil does not tolerate it.

The global scenario that emerges is manifest before our eyes: until we understand that there can be no dialogue with evildoers (Mt 7:22), that there is no compatibility between the light of Christ and the darkness of Satan, we will not be able to win the battle, because we will not even have recognized that we are at war against the powers of hell. And in a war, there are necessarily two opposing sides: those who refuse to serve under the banner of Christ inevitably end up helping the servants of the Evil One. This awareness is clear to our enemies, but it does not seem to be so clear to those who do not see the Christian life as a “battle.”

Allow me to recall the words of President Trump at the end of the recent Republican National Convention: «Our opponents say that redemption for you can only come from giving power to them.» This “redemption” consists in denying God’s sovereign rights over individuals, societies, nations, and replacing the gentle yoke of Christ with the odious tyranny of Satan. And it is, to all intents and purposes, a reversal of the Redemption – the redemption of the slave – which the Savior accomplished on the wood of the Cross. So let us not be fooled by the mellifluous words of those who usurp the biblical metaphor of the children of light and the children of darkness to establish the kingdom of Lucifer: the darkness and chaos we see in American cities are the fruit of the same ideology that approves of postnatal abortion and homosexual marriage, just as the backers of the BLM and Antifa movements are precisely the Democrats and the “philanthropic” foundations that furiously oppose Trump’s re-election.[12]

Biden’s mention, indeed, his ignominious usurpation of John Paul II’s famous exhortation «Do not be afraid!» sounds like the Serpent’s cunning trick to take of the fruit of the tree, rather than the courageous invitation that the Polish Pope launched to a world far from Christ. And it is strange that the indignation of Archbishop Wilton Gregory, who was so ready to censure the presidential couple’s visit to the Shrine of St. John Paul II, today doesn’t also blast his opponent, Joe Biden, a perverted Catholic, who is using the image of the same Pope, and of Bergoglio, to advance his electoral campaign.

Today, John Paul II’s strong and authoritative words would make the Democrats and perhaps the Bishops themselves tremble:

«Do not be afraid to welcome Christ and accept his power. Help the Pope and all those who wish to serve Christ and with Christ’s power to serve the human person and the whole of mankind. Do not be afraid. Open wide the doors for Christ. To his saving power open the boundaries of States, economic and political systems, the vast fields of culture, civilization and development. Do not be afraid. Christ knows ‘what is in man’. He alone knows it.»[13]

Today Christ’s saving power is replaced by «the voice of creation which admonishes us to return to our rightful place in the created natural order». The redeeming Passion of Our Lord is replaced by the “groan of creation”, and the scourges of divine Justice by the “wrath of Mother Earth”, of the Pachamama...

President Trump stated: «Our opponents say that redemption for you can only come from giving power to them. But in this country, we don’t turn to career politicians for salvation. In America, we don’t turn to government to restore our souls. We put our faith in almighty God.» I believe that this faith in God, which clearly must be matched by a consistency of Christian life and witness, will also confirm in the 2020 US presidential election that “the Lord’s right hand has done mighty things” as Psalm 117 reminds us.

Official translation from the original Italian by Diane Montagna.


[1] Joseph Ratzinger, Les principes de la théologie catholique, Téqui, Paris 1985, p. 433

[2] René Laurentin, Crisi della Chiesa e secondo Sinodo episcopale, Morcelliana, Brescia 1969, p. 16

[3] Álvaro Calderón, La lámpara bajo el celemín. Cuestión disputada sobre la autoridad doctrinal del magisterio eclesiástico desde el Concilio Vaticano II, Ed. Rio Reconquista, Argentina 2009

[4] Cfr. https://www.atfp.it/rivista-tfp/264-ottobre-2018/1494-il-maggio-68-e-il-concilio-vaticano-ii | See also: https://www.agensir.it/italia/2018/04/26/il-sessantotto-agostino-giovagnoli-storico-profondo-legame-con-il-concilio-che-ne-ha-anticipato-alcuni-tratti/

https://notedipastoralegiovanile.it/index.php?option=com_content&view=article&id=13936:il-68-e-la-sua-ricaduta-sul-fronte-ecclesiale&catid=353&Itemid=1074 | See also the interesting chronology published by Archivio 900: http://www.archivio900.it/it/documenti/doc.aspx?id=177

[5] https://www.atfp.it/rivista-tfp/264-ottobre-2018/1494-il-maggio-68-e-il-concilio-vaticano-ii

[8] https://www.lanuovabq.it/it/hong-kong-la-santa-sede-si-inchina-al-regime-cinese

[9]https://www.adnkronos.com/fatti/cronaca/2020/09/08/papa-populismo-europa-ricorda-terribili-degenerazioni-passate_QIC4RJ8Dyn07BJD6d82JBI.html?refresh_ce

[11] https://quincy-network.s3.ca-central-1.amazonaws.com/wp-content/uploads/sites/10/2020/09/Statement-Father-James-Altman-090920.pdf

https://www.lifesitenews.com/news/watch-priest-warns-us-voters-you-cannot-be-catholic-and-be-a-democrat

https://www.youtube.com/watch?v=V3C5yXw9u98

 

[12] The antifa.com domain redirects to Joe Biden’s campaign site: joebiden.com

[13] https://www.vaticannews.va/it/papa/news/2019-10/22-ottobre-1978-giovanni-paolo-ii-non-abbiate-paura.html; http://www.vatican.va/content/john-paul-ii/en/homilies/1978/documents/hf_jp-ii_hom_19781022_inizio-pontificato.html

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Duración 35:49 minutos

https://youtu.be/qx72lcfVzzg